op-avontuur-met-sara.reismee.nl

Dag 2020

Bam, Nederland sluit zijn deuren, sluit mijn deuren. Belgie, Italië en al snel heel Europa volgt. Engeland is dé bedreiging nu. De restricties nemen toe, de vreugde neemt af. En dat met kerst… Geen familiebezoek voor mij en vele anderen. Wat had ik toch graag eventjes een bezoekje gebracht aan mijn vertrouwde chaos genaamd de Dekkertjes. Maar net als alles dit jaar, gaat niks zoals gepland. De nieuwe regels vliegen je om de oren en niks wat je eraan kan doen. Dat is het jaar 2020 en misschien zelfs 2021, maar daar wil niemand aan denken.

Zo goed als iedereen heeft zijn winterdip ingewisseld voor een coronadip. We proberen allemaal positief te blijven, maar de negativiteit sluipt er toch makkelijk bij in. Een aangepast kerstmis, een aangepast nieuw jaar een aangepast 2020 was het en we zijn nog lang niet klaar… Hoe het er wel uit gaat zien volgend jaar? Niemand die daar het juiste antwoord op kan geven. Elke keer proberen we de moed erin te houden, maar Rutte kan ook niet altijd maar geruststellen. Hoe gaan we dit doen? We missen onze vrienden, familie en zelfs leraren. We missen het om naar school, naar werk te gaan. Wie had dat gedacht? We missen onze uitjes hoe klein of groot. We missen het even lekker knuffelen of een sullige handshake. We missen onze vrijheid.

Maar hier moeten we even stil bij staan. Want wij hebben zoveel vrijheid en kunnen bijna alles doen en laten wat we willen. We mogen zelfs de koning bekritiseren en dat lijkt heel normaal, maar dat is het jammer genoeg (nog) niet. Zo veel landen houden de touwtjes in eigen handen en beperken hun burgers en verraden ze zelfs. Corruptie, armoede en ongelijkheid speelt nog zo’n grote rol in de wereld, maar dat zien wij vaak niet.

Het jaar 2020 is zwaar voor iedereen, waar dan ook op de wereld. En ik wil dan ook niet zeggen dat je niet mag klagen, want dat mag. Maar probeer ook oog te hebben voor wat er nog meer speelt. Probeer iets mee te nemen uit dit eenzame jaar en kies zelf wat je ermee doet. Zolang je je maar íets realiseert.

En fantaseer lekker over de tijd dat we weer mogen knuffelen en onze handen niet elk uur meer hoeven te desinfecteren. Want wij mensen hebben iets nodig om naar uit te kijken, wij kunnen geen vlak leven lijden zonder uitzicht.

Dus mijn vraag voor jou: Wat wil jij?

Maak er een mooie dag/nacht van!

-Sara

Joland

Lieve Saar.. De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar ?
Probeer de moed erin te houden, vaccinaties gaan gegeven worden.. Heel langzaam gaan we er grip op krijgen, en komt de sjeu weer terug in ons leven... Ik hoop dat je er snel iets van gaat merken.
Naaldwijk had een nieuwjaarsnacht met prachtig illegaal vuurwerk zonder alteveel ellende .. We hopen dat we elkaar dit jaar weer in de armen mogen sluiten.. Wat zullen we ervan genieten!
Houdt de moed erin Saar en laat ons meegenieten van de leuke dingen die je meemaakt
Veel liefs van ons allemaal!

Carl

Wow! Mooi geschreven Saar. Dikke kus van ons en HNY!!!!