op-avontuur-met-sara.reismee.nl

Nieuwe job?

Hola, hola!

De eerste twee maandjes zitten er nu op. Het voelt alsof ik hier al een jaar ben, maar ook alsof ik er pas een week ben. Zo raar en zoveel emoties. Let’s see wat de afgelopen dagen/weken te bieden hadden.

We beginnen deze keer even bij ‘het heden’ en gaan dan terug de tijd in. De maand van de gezelligheid, familie, lekker eten, kerstbomen en kerstliedjes is alweer aangebroken. Op de dag van sinterklaas zijn wij er voor het eerst na lockdown eropuit getrokken om een kerstboom te selecteren. Te groot, te klein, te licht, te scheef. De taak als bomenvasthouder werd op mij geschreven. Ik zal je even een korte toelichting van deze job geven, want misschien ligt het wel op jouw hart geschreven! Elke keer als er een potentiële boom werd gespot, kreeg ik de taak om hem (recht!) vast te houden. Zo kon hij bestudeerd en gemeten worden om zo te fantaseren hoe hij in het huis zou staan. Gelukkig was het maar 2 graden en deed de familie niet aan handschoenen.

Dit was zelfs niet het enigste uitje, we gingen ook nog naar mijn favoriete plek: Het strand! Eerst gingen we naar een speciale zeehondenplek waar we (en dit is echt geen leugen) duizenden zeehonden zagen, hele dikke, hele oude, maar ook pas 30 minuutjes oude zeehondjes. Maar een uitje naar het strand is niet compleet zonder… FISH & CHIPS. En dit blijft toch wel even bijzonder. Je krijgt namelijk geen klein zielig overpriced visje zoals thuis, maar je krijgt gewoon een hele vis op je schoot geworpen met frietjes. Weer terug thuis was het tijd om de kerstboom kerstready te maken. Natuurlijk zitten er mooie ballen in, maar het leukste zijn de 50 chocolaadjes die ook in de boom zijn verstopt. Het is maar de vraag hoelang dat er 50 blijven.

Deze week heb ik er ook een nieuwe hobby bij! Afgelopen maandag ben ik namelijk met een cursus Spaans gestart en ik vind het heerlijk om weer ergens mee bezig te zijn. Dus als ik weer terugkom kan ik gelijk weer vertrekken als au pair, maar dan in het heerlijke warme Spanje. Hoe groot die kans echt is? Pretty nihil, want de heimwee jongens, de heimwee.

(een week terug) Vandaag is het weekend weer van start gegaan, het laatste weekend in lockdown voorlopig (hoop ik). Ik heb echt een beetje moeite om positief te blijven en dingen te vinden om te doen. Wel kreeg ik de taak om even een boodschapje te doen en Star van school op te halen. Natuurlijk doe ik dat, met plezier! Boodschappen klaar, nu door naar Star. Oké navigatie aan, ‘oh ik moet voor het eerst de snelweg op’. Alles liep helemaal op rolletjes totdat ik aankwam bij een driedubbele rotonde met stoplichten. Hmm welke afslag? Deze? Misschien wel maar ik kan niet nu nog van baan wisselen. Oké we gaan wel voor deze. Nope verkeerde, +5 min. Dit is me zo 3x overkomen. Ik overtuig mezelf maar dat veilig rijden belangrijker is dan goed navigeren. Nu ik dit teruglees klinkt het bijna alsof ik niet kan autorijden, maar ik beloof dat ik veilig over de wegen scheur en geen mensen aanrijd ?.

Als afsluiter gaan we een aantal weekjes terug naar de dag waar ik de garage helemaal workout ready maak. Zondag rustdag, right? Nope, hier niet. De garage werd vandaag onder handen genomen. En ik kan je vertellen dat was een uitdaging. Niet om schoon te maken, nee dat is niet zo’n probleem. Nee de spinnen, de kruisspinnen, de babyspinnen en de langpootspinnen, ja zij waren het probleem. Gewapend met een stofzuiger ging ik de garage in. Halleluja, dan voel je toch ook stom. Elke keer als wat ik voelde kwam er ineens een gil uit mijn keel. Keer op keer was het toch echt mijn eigen haar. En ik hoefde trouwens niet eens iets te voelen om een gil aan te wakkeren. Nee, zelfs het zien bewegen van iets was al genoeg. Wat een adrenaline kwam er toch los voor een paar onzinnige beesten.

Bedankt voor het lezen en succes met jullie komende week!

-Sara

Reacties

Reacties

Yvonne

Ha Saar,
We hebben je avonturen gelezen. Maak er nog een leuke tijd van. Gezelligheid in huis met nu dus een kerstboom! Hier stond ie ook al voordat sinterklaas t land uit was.
Succes met je spaans.
Yvonne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active